Loading...

3 ابزار خلاقانه که بلاکچین به دیجیتال ساینیج ارائه می دهد

3 ابزار خلاقانه که بلاکچین به دیجیتال ساینیج ارائه می دهد

اگر به طور مرتب اخبار مالی را دنبال می کنید، ممکن است از بیت کوین شنیده باشید. واحد پول مجازی غیرمتمرکز که در نوامبر سال 2017 به بیش از 10،000 دلار رسیده است. احتمالاً در مورد بلاکچین، دفتر کل غیر متمرکز پشت بیت کوین و سایر ارزهای مجازی نیز شنیده اید. اما این بلاکچین فقط مخصوص بیت کوین نیست. همچنین در صنایع مختلف از خرده فروشان گرفته تا سازمان های دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. بیایید نگاهی بیندازیم که بلاکچین چیست و راههای کلیدی که می تواند دیجیتال ساینیج شما را بهبود ببخشد.

بلاکچین چیست؟

این بلاکچین در واقع یک پایگاه داده غیرقابل تغییر است که شامل سوابق هر تراکنش است.

با توجه به ویکی بیت کوین ،”یک کپی کامل از یک واحد پول بلاکچین شامل هر تراکنشی است که تاکنون به واحد پول انجام شده است. با این اطلاعات می توان تاریخچه این که چقدر ارزش متعلق به هر آدرس در هر نقطه است را متوجه شد”

این امر به خصوص برای اطمینان از اینکه کاربران دو برابر خرج نمی‌کنند (تلاش برای خرج کردن بیت کوین در دو مکان مختلف به صورت همزمان) مفید است. بسیاری از صنایع، مانند بانکداری، دریافتند که بلاکچین  بیشتر از ثبت تراکنش های بیت کوین استفاده می‌کند. برای مثال، بسیاری از بانک‌ها از بلاکچین اتریوم برای قدرت بخشیدن به قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند.

برای صنعت دیجیتال ساینیج، موارد ممکن استفاده در معاملات، تبلیغات و تولید محتوای غیر متمرکز را پوشش می دهد.

معاملات

برای صنعت شهری (DOOH)، بلاکچین می تواند طیف گسترده ای از ابزارها را ارائه دهد. به عنوان مثال، بلاکچین به دلیل ماهیت تغییرناپذیری آن می تواند به ایجاد یک پلتفرم تجاری مطمئن تر و پایدار کمک کند. همچنین می تواند از تکنیک های پیشرفته تری مانند ثبت اسناد و اثر انگشت برای کمک به تأیید کاربر استفاده کند.

همچنین می تواند کاربران را قادر به تجارت مستقیم بین یکدیگر کند. با توجه به ماهیت نظیر به نظیر بودن (P2P) بلاکچین به خوبی با پلتفرم صنعت شهری کار می کند که به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی فضای تبلیغاتی را روی بیلبوردهای دیجیتال تبلیغ کنند.

به عنوان مثال، کاربران می توانند هنگام خرید فضای تبلیغاتی که آن فضای خاص را مشخص می کنند، مبلغ کمی از ارز مجازی را که دریافت می کنند برای شخص دیگری ارسال کنند.

تبلیغات

در سطح وسیع تری، بلاکچین می تواند با استفاده از دیجیتال ساینیج به بهبود تبلیغات کمک کند. به عنوان مثال، MetaX، یک شرکت فناوری تبلیغات (adtech)، ابزاری به نام adchain را راه اندازی کرد که به کاربران امکان می دهد برای ردیابی آن، یک تبلیغ خاص را تگ کنند.

مشتریان می‌توانند از adchain استفاده کنند تا بفهمند یک آگهی در کجا پخش شده ‌است، چه کسی آن را دیده ‌است، چقدر از بودجه استفاده کرده است و نرخ تبدیل  (conversion rates)آن چقدر است. در اصل از بلاکچین به عنوان یک ردیاب برای اینکه ببیند یک تبلیغ کجا پخش می شود، استفاده می شود.

اگر از دیجیتال ساینیج استفاده می کنید، بلاکچین می تواند ابزاری کلیدی باشد که به شما کمک می کند تصویری شفاف تر از اثر بخشی تبلیغات خود را بصورت آنلاین در مقابل دیجیتال ساینیج بدست آورید.

تولید محتوا غیر متمرکز

تولید و مدیریت محتوای دیجیتال ساینیج با کیفیت یک کار دشوار است که هم برای فروشندگان و هم برای کاربران نهایی به طور یکسان انجام می شود. بلاکچین با تسهیل پلتفرم های تجاری محتوا می تواند این فرآیند را کمی آسان تر کند.

به عنوان مثال، یک شرکت می تواند یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز برای محتوای دیجیتال ساینیج راه اندازی کند، جایی که کاربران نهایی بتوانند راحت تر آنچه را که لازم دارند، جستجو کنند. یک هنرمند همچنین می تواند مطالب خود را روی بلاکچین ثبت کند به طوری که وقتی شرکتی از آن استفاده می کند، همیشه به عنوان کار خود شناخته می شود.

با استفاده از یک شبکه غیرمتمرکز، کاربر نهایی لازم نیست فقط با یک شرکت کار کند، درعوض می تواند با تعداد زیادی از سازندگان محتوای مختلف همکاری کند تا فقط مواد مناسب مورد نیاز خود را برای موفقیت در دیجیتال ساینیج بدست آورد.

یک نگاه کلی

لازم به ذکر است که بلاکچین، اگرچه هیجان انگیز است، اما هنوز در مراحل اولیه خود است. ما تازه شروع به دیدن چند راه حل کرده ایم، زیرا مبتکران با این فناوری آزمایش می کنند.

با این حال، قبل از اینکه هر مارکتی را مورد هدف قراردهید، تحقیق در مورد بلاکچین مهم است. شما نمی خواهید عقب بمانید در حالی که همه افراد از یک فناوری بر هم زننده استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top