Loading...

تاثیر بلاکچین بر تبلیغات دیجیتال ساینیج

بلاکچین اصطلاحی است که امروزه تقریباً در همه کنفرانس ها به چشم می خورد. حتی کنفرانس های رستوران مانند “اجلاس نوآوری در رستوران های زنجیره ای”، امسال جلسه ای را در رابطه با اینکه فناوری بلاکچین چیست و چه تاثیری بر صنعت رستوران ها خواهد گذاشت، برگزار کرد.  برای این گفتگو دو دلیل وجود دارد : اول اینکه، افراد بسیار کمی پتانسیل بلاکچین را تشخیص می دهند و دوم افراد بسیارکمی می دانند بلاکچین چیست.

بلاکچین پتانسیل تحول صنایع مختلف را دارد و این شامل تبلیغات دیجیتال ساینیج نیز می شود. اما در ابتدا، باید درک دقیقی از اینکه واقعا چه چیزی بلاکچین است داشته باشیم.

فناوری بلاکچین چیست؟

بلاکچین یک تکنولوژی جذاب بر روی یک بستر غیر متمرکز است. به عبارت دیگر، این تکنولوژی یک نوع پایگاه داده است که در یک مکان خاص یا سازمان متمرکز نیست بلکه توسط چندین کامپیوتر یا سازمان ایجاد شده است.

به طور معمول، از بلاکچین برای ارزهای رمزنگاری شده استفاده شده ‌است زیرا می‌تواند به دقت و به طور ایمن تراکنش ها را ثبت کند، بدون این که شانس زیادی برای دستکاری کردن آن وجود داشته باشد .اگر هر کامپیوتر در شبکه بلاکچین به همین رکورد دسترسی داشته باشد، هر تغییری بلافاصله قابل‌ تشخیص خواهد بود.

اولین بلاکچین توسط ساتوشی ناکامتو ، خالق ناشناس بیت کوین، برای ثبت نام امن و پردازش معاملات بیت کوین ایجاد شده است. به همین دلیل، بسیاری از مباحث مربوط به بلاکچین روی بیت کوین ارزهای رمزنگاری شده متمرکز خواهد شد. با این حال، بلاکچین کاربردی های بسیاری  دارد مانند :

  • قراردادهای هوشمند
  • پرداخت های بین المللی
  • مدیریت هویت
  • خدمت رسانی به افراد تحت حمایت مالی

بنابراین همه ی این موارد چه ارتباطی با دیجیتال ساینیج دارد؟

تحول دیجیتال ساینیج

یک سازمان غیر متمرکز مانند بلاکچین می تواند از بسیاری جهات روی دیجیتال ساینیج تأثیر بگذارد. اول از همه، این می تواند به تأثیر تبلیغات دیجیتالی کمک کند. این نوع فناوری در حال حاضر با شرکت VODXS در حال کار است.

این شرکت یک نمایشگر برای سینک دستشویی ایجاد کرده است که وقتی مشتری برای شستن دستان خود می رود، تبلیغات را پخش می کند. همچنین از فناوری بلاکچین برای تأیید اینکه مشتری واقعاً تبلیغات را مشاهده کرده یا خیر استفاده می شود.

“هر شیر آب VODXS مستقیماً به بلاکچین متصل می شود و به محض این که حضور یاداشت شد، شیر آب این اطلاعات را با یک تراکنش در شبکه قرار می دهد. نودها شاخص های حضور این کاربر را انتخاب می کنند و تأیید اعتبار می کند که آیا این عمل تأیید شود یا خیر.

یک بلاکچین همچنین می تواند به ایجاد انگیزه در تولید کنندگان محتوا برای فعالیتهای تبلیغات شهری کمک کند. به عنوان مثال، کاربران می توانند محتوای تبلیغات شهری را ایجاد کرده و این خلاقیت ها را روی بلاکچین ثبت کنند. بنابراین مهم نیست که آن محتوا، مورد استفاده قرار گیرد. از طریق ارزهای رمزنگاری شده اعتبار و پرداخت دریافت می کنند.

در سطح مشتری، تبلیغ کنندگان تبلیغات شهری می توانند مشتریان را به مشارکت در فعالیتهای تبلیغاتی از طریق رمزنگاری تشویق کنند. به عنوان مثال، یک کمپین می تواند مشتریان را به گرفتن عکس از یک تبلیغ و به اشتراک گذاری آن در پروفایل رسانه های اجتماعی خود در ازای ارزهای رمزنگاری شده، که می تواند به یک اپلیکیشن تحویل داده شود، ترغیب کند.

فناوری بلاکچین هر روز در حال رشد و گسترش است ، بنابراین در آینده ممکن است کاربران نهایی و فروشندگان به طور یکسان از آن استفاده کنند به صورتی که حتی نمی توانیم تصور آن را کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top