Loading...

ویژگی های جدید دیجیتال ساینیج تعاملی

دیجیتال ساینیج تعاملی چیست ؟ پاسخ بارز این است: “نقطه مقابل دیجیتال ساینیج غیر تعاملی “. البته بسیار بیشتر از این است، بنابراین بیایید ببینیم تفاوت بین دیجیتال ساینیج غیر تعاملی و تعاملی چیست.

هنگامی که اولین بار نرم افزار دیجیتال ساینیج شروع شد ، نمایشگرها بر اساس مانیتورهای اشعه کاتدی (CRT) قرار گرفتند. این مانیتور با ایستگاه کاری رایانه شخصی شما یکسان بودند. آنها حجیم ، سنگین و معمولاً شبیه جعبه های پلاستیکی بژ زشت بودند. آنها همچنین قادر به تشخیص لمس کردن یک فیلم لمسی خاص نبودند. این روزهای نخست برنامه های تعاملی بودند. در آن زمان ، شما با این مانیتورها در کیوسک های تعاملی که از آنها برای فروشگاه های اینترنتی آنلاین یا شعب مراکز خرید استفاده می شد ، روبرو می شدید. همچنین در دفاتر دولتی و دستگاههای خودپرداز بانکی با این کیوسک ها روبرو خواهید شد.

دیجیتال ساینیج تعاملی متولد شد ، اما فناوری هنوز هم باید به واقعیت نزدیک تر شود تا واقعا این تجربه را معنی دار تر کند. برای مبتدیان ، بسیاری از ابزارهای تولید محتوای خوب در اطراف وجود نداشتند و پهنای باند اینترنت بسیار پایین بود. بسیاری از کیوسک ها هنوز از مودم ها برای برقراری ارتباط با سیستم های back-end استفاده می کردند ، بنابراین آنها بیشتر کارهای اساسی مانند دسترسی به اطلاعات در یک پایگاه داده یا نمایش گرافیک ساده بر روی صفحه را انجام می دادند.

دکه های تعاملی اولیه همچنین به محفظه های بزرگی احتیاج داشتند که تهویه شوند زیرا این مانیتورهای قدیمی و تجهیزات رایانه ای گرما زیادی تولید می کنند. طرفداران برای نصب نیاز به  تجهیزات دیگر مانند منابع برق اضطراری بزرگ (UPS) و پاورهای صنعتی داشتند. در بسیاری موارد ، کیوسک ها باید به یک دیوار یا ستون های بزرگ وصل شوند برای اینکه قابل واژگون شدن نباشند.

حتی در دهه 90 نصب کیوسک یک امر بسیار پیچیده و گران بود. این توضیح می دهد که چرا شما اغلب کیوسک های تعاملی را کاملاً غیرفعال می یابید یا به سادگی خاموش می شوند. با توجه به هزینه های مربوط به روزرسانی به ندرت انجام می شد ، و تعمیر و نگهداری پس از آن اتفاق می افتاد.

در آن زمان ، چه کسی می توانست از نمایشگرهای صفحه تخت نازک و دیواری و اینترنت بی سیم پر سرعت استفاده کند. این نشان می دهد که ما در 20 سال گذشته چقدر پیشرفت کرده ایم.

فناوری عامل اصلی این صنعت است

پیشرفت های فن آوری سخت افزاری ارزان ، قابل اعتماد و باکیفیت به ما دادند. مانیتورهای بزرگ و زشت جای خود را به نمایشگرهای مسطح LED و LCD دادند که می توانند روی یک دیوار آویزان شوند. حتی محفظه های بزرگ و سنگین رایانه های شخصی به اندازه یک بسته آدامس کوچک شده اند. اخیرا، کامپیوترهای خارجی به هنگام ورود ما بر روی سن حذف شده اند و چیپ ست ها (SoC) بر روی All in one ها قرار دارند. این بدین معنی است که دیگرسیمی آویزان نشده است.

کوچکتر ، سبک تر ، سریعتر و ارزان تر است. این همان چیزی است که ما را به دیجیتال ساینیج تعاملی مدرن سوق داده است.

نه تنها می توانیم صفحات را لمس کنیم حتی می توانیم سطحی مانند یک پنجره یا جدول را برای ارتباط برقرار کردن با دیجیتال ساینیج لمس کنیم. ما همچنین می توانیم از صدا و حرکت استفاده کنیم. این دنیای امکانات جدید را باز می کند ، و ما فقط سطح را خراش می دهیم.

تلفن های هوشمند مدرن باعث ایجاد تنوع جدید شده اند. اکنون می توانید با دیجیتال ساینیج به روشی که هرگز تصورش را نمی کردید تعامل برقرار کنید. به عنوان مثال، می توانید از برنامه ای در تلفن خود برای تغییر آنچه در صفحه پخش می شود استفاده کنید ، یا می توانید پیام های رسانه های اجتماعی را در زمان واقعی ارسال کنید.

تعاملی = به یاد ماندنی تر

برنامه های کاربردی تعاملی به اطلاعات دیجیتال ساینیج و کیوسک های مسیریابی منتقل شدند. به غیر از نصب و راه اندازی عجیب کیوسک های فروشگاه های آنلاین ، نوآوری زیادی در این زمینه وجود نداشت. با این حال ، دیجیتال ساینیج تعاملی مدرن به شما امکان می دهد تا محتوا خود را بیشتر در نظر بگیرید ، بنابراین می توانید تجارب به یاد ماندنی تری ایجاد کنید.

دیجیتال ساینیج قبلاً در تبلیغات خارج از خانه و برنامه های خرده فروشی با رده بالا مورد استفاده گسترده قرار گرفته است.

در اینجا چند نمونه هستند.

تابلوهای تبلیغاتی تعاملی به محصولات مصرفی گره خورده است (مانند مارک های آبجو) که نسبت به افرادی که از آنجا عبور می کنند یا افرادی به نشانه حرکت دست تکان می‌دهند،  واکنش نشان می دهند. سنسورهای حرکتی از لحاظ استراتژیکی به نحوی قرار گرفته اند تا بتوانند هنگام حرکت با کسی حرکت کند یا جلوی حسگر حرکت کند.

دیجیتال ساینیج فروشگاه خارجی یا داخلی که محصولات تبلیغی خود را بر اساس شرایط آب و هوایی فعلی تغییر می دهد. به عنوان مثال ، آگهی های بیل های برفی هر زمان که در خارج از خانه برف می بارد نشان داده می شود. این یک برنامه نویسی پویاتر و واکنش پذیرتر ایجاد می کند که نیازی به تعامل کاربر ندارد.

به طور سنتی ، تبلیغات فقط با مداخله دستی قابل تغییر هستند ، اما فن آوری های جدید دیجیتال ساینیج های تعاملی اجازه می دهند برنامه نویسی با عوامل محیطی مانند تغییرات دما سازگار شود. نتیجه برنامه نویسی پویاتر با کار دستی کمتر است.

دیجیتال ساینیج تعاملی و تابلوهای تبلیغاتی که محتوای آنها را بر اساس خصوصیات بدنی بیننده تغییر می دهند ، مانند جنسیت یا سن. فناوری های تشخیص چهره در 10 سال گذشته بسیار پیشرفت کرده اند و کارهای زیادی برای بهینه سازی تحویل محتوا بر اساس بیننده انجام می شود. این سطح از شخصی سازی نمی تواند بدون الگوریتم های قدرتمند و هوش مصنوعی انجام شود.

سنسورهای نصب شده در بالای صفحه نمایش تصاویر را تشخیص داده و تجزیه و تحلیل پیچیده ای از ویژگی های چهره مخاطب را انجام می دهند تا مشخص شود بیننده مرد یا زن است. سپس این نرم افزار مشخص می کند که کدام محتوا مربوط به شخصی است که به صفحه نگاه می کند. در حالی که نگرانی هایی در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی ابراز شده است ، سنسورهای تشخیص چهره فقط قادر به شناسایی فیچرها هستند. آنها برای ضبط و ذخیره تصاویر طراحی نشده اند.

مسیریابی به سمت سه بعدی می رود

شما نمی توانید در مورد دیجیتال ساینیج تعاملی صحبت کنید بدون آنکه به نمایشگرهای مسیریابی اشاره نکنید. اجزای اساسی سخت افزاری برای یافتن روشهای جدید مدرن آسان است و از هر زمان دیگری مقرون به صرفه تر هستند. در اصل برای تشخیص تعامل و ارائه محتوای مناسب به یک صفحه نمایش لمسی با نوعی رایانه شخصی یا دستگاه Android نیاز دارید. راز واقعی در اینجا ، محتوا است. مسیریابی می تواند از یک فهرست تعاملی و قابل جستجو با یک نقشه دو بعدی مسطح ، تا یک نقشه سه بعدی با ویدئوهایی که شما را از مسیر خود عبور می دهد، باشد.

با این سطح اطلاعات چگونه می توان کسی را گم کرد؟

بیایید ببینیم چطوری پیش می رود.

نسلی از افرادی که با فن آوری های مدرن پرورش یافته اند انتظارات بسیار بالایی دارند و اینجاست که واقعا دیجیتال ساینیج تعاملی ارائه می شود. نمایشگرهای ایستاده امروزی به مخاطب اجازه می دهد تا نقشه را به هر جهت بچرخاند و با استفاده از حرکات معمول، زوم کند. به نظر می رسد از هر تبلت یا تلفن هوشمند مدرنی می توانید استفاده کنید ، اما در اینجا متوقف نمی شود.

دیجیتال ساینیج تعاملی برای همه می تواند درآمد زا باشد. دیجیتال ساینیج تعاملی می تواند اطلاعات مفیدی را در صورت لزوم ارائه دهد و مخاطبان را از طریق تعامل مبتنی بر ژست درگیر کند. در حالی که برخی از فناوری هایی که باعث ایجاد دیجیتال ساینیج تعاملی می شوند ، از صنعت امنیت تکامل یافته اند (فکر می کنید تشخیص چهره)، برخی از بازی ها (تشخیص ژست با سنسورهای Microsoft Kinect) و برخی دیگر از بخش های ارتباطی (برنامه های تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی) از کجا ناشی شده اند.

آینده دیجیتال ساینیج تعاملی بسیار روشن به نظر می رسد. سطح بعدی با فناوری عینک های هوشمند باعث ایجاد یکپارچگی با واقعیت مجازی پیشرفته تر می شود و یا یکپارچه سازی بیشتر تلفن های هوشمند را در بر می گیرد.

تشخیص صدا و هوش مصنوعی نیز نقش مهمی در دیجیتال ساینیج تعاملی بازی خواهند کرد. ممکن است برنامه هایی وجود داشته باشد که بینندگان بتوانند تعامل معنادار تری از طریق صدا داشته باشند ، و پاسخ های هوشمندانه ای که توسط یک گپ بات یا یک نرم افزار دستیار هوشمند دیگر در لحظه ایجاد می شوند.

این محصولات می توانند به صورت خودکار در ثبت نام بازدید کنندگان ، پاسخگویی به سؤالات ساده در محیط فروشگاه یا به سادگی به افراد دارای معلولیت کمک کنند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که بیشتر تعاملات مبتنی بر لمس و حرکت را می توان با دستورات کلامی جایگزین کرد ، با فرض اینکه دستیار هوشمند در حال برقراری ارتباط با مخاطب می تواند به روشی معنی دار درک کند و پاسخ دهد.

به همین دلیل پیش بینی می کنیم AI نقش مهمی در دیجیتال ساینیج تعاملی داشته باشد. ما می بینیم که در خرده فروشی ها ، دفاتر دولتی ، محیط های تولیدی ، مراکز تناسب اندام و در واقع در هر نقطه از دیجیتال ساینیج تعاملی استفاده می شود.

راهی که مانیتورهای اولیه CRT با فیلم های لمسی مانیتور شده پیموده اند، بسیار طولانی است. با پیشرفت فناوری و سرعت رو به رشد روزافزون، برنامه های بسیاری وجود دارد که هنوز حتی تصور آنها را هم نکرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top