Loading...

تحولی در دیجیتال ساینیج

این مقاله، دیجیتال ساینیج تعاملی را با سیستم های تعاملی مقایسه می کند، با تمرکز بر تاریخچه ای که پشت این تحول پایه ای یعنی فناوری و نرم افزار می باشد مورد بررسی قرار گرفته است.

دیجیتال ساینیج تعاملی

دیجیتال ساینیج تعاملی چیست؟

در اینجا به بحث دقیق در مورد دیجیتال ساینیج تعاملی می‌پردازیم؟

Digital Signage Expo  و Integrated Systems Europe دو نمایشگاه پر بازدید هستند که به متخصصان خلاق، سازندگان راه حل یکپارچه، و ارائه دهندگان فناوری و خدمات در جهان سیستم های دیجیتال ساینیج اختصاص داده شده است. از سال 2004، آنها مرحله ی اصلی از نمایش پیشرفت در فناوری های دیجیتال ساینیج و راه حل های محتوا بوده اند. نسخه های 2019 نشان می دهد که چگونه تعامل به ماهیت دوم برای دیجیتال ساینیج تبدیل شده است و تجربیات بازدید کننده و مشتری را در بازارها متحول می کند. (برداشت از ISE2019 و Interactive 2019)

امروزه، دیجیتال ساینیج تعاملی به عنوان یک عنصر اصلی در ارائه دیجیتال ساینیج موفق، تجهیز مارک ها و سازمان ها به رویکردهای جدید برای یک چالش قدیمی شناخته شده است. به عنوان مثال، رستوران های با خدمات سریع با کیوسک های خود سفارش می گیرند. سوپر مارکت ها با صفحه های خرید هوشمند پر شده اند. موزه ها، دیوارهای صفحه لمسی و کیوسکهای کنار گذر را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند. بخش های عمومی و خدمات به سرعت راه حل های تعاملی کیوسک را اتخاذ می کنند.

به دلیل افزایش تعداد فناوری های تعاملی مانند RFID، سنسورها، IoT ، اشیا سه بعدی، تشخیص حرکت و به لطف در دسترس بودن پلتفرم های پیشرفته نرم افزاری مانند Intuiface با پشتیبانی گسترده از تعاملی شدن، تنها محدودیت استفاده ما خلاقیت خودمان است.

این مقاله، دیجیتال ساینیج تعاملی را با سیستم های تعاملی مقایسه می کند، با تمرکز بر نیروی محرکی که پشت این تحول پایه ای یعنی فناوری و نرم افزار می باشد مورد بررسی قرار گرفته است.

حال، بگذارید ببینیم دیجیتال ساینیج تعاملی چیست؟

برای واضح تر شدن موضوع، دیجیتال ساینیج تعاملی چیز جدیدی به دیجیتال ساینیج سنتی (TDS) اضافه می کند. دیجیتال ساینیج سنتی، صرف نظر از اینکه بینندگان به آن توجه داشته باشند، اطلاعات یا محتوای تبلیغاتی را به نمایش می گذارند. این یک سیستم پخش است که محتویات هماهنگ شده با زمان (فیلم ها، تصاویر، فلش، متن، HTML) را تقریبا شبیه تلویزیون می فرستد، به جز اینکه ریموت را در دست ندارید.

از طرف دیگر ، دیجیتال ساینیج تعاملی، در یک چرخش، بیننده ها را به کاربران تبدیل می کند. محتوا بخشی از تجربه ای است که توسط کاربران تنظیم شده و در نتیجه شخصی سازی می شود. هر کاربر می تواند ترجیحات و انتخاب های خود را از طریق تعامل، بازیابی اطلاعات خاص برای نیازها و علایق فردی خود بیان کند.

به طور خلاصه، اثربخشی TDS به ایجاد تصویری زنده و غیر شخصی متکی است : صفحه های بزرگ، صدای بلند، پیام های چشمک زن، راه را برای درگیر شدن شخصی کاربران در دیجیتال ساینیج تعاملی باز می کند.

ویدئو وال

ظهور فناوری صفحه لمسی – متداول ترین رویکرد تعاملی

همین طور این جمله مشهور است، فرم های اولیه دیجیتال ساینیج روی سخت افزار متمرکز شده اند. جهش بزرگ در صنعت ناشی از پیشرفت راه حل های نمایش داده شده توسط آرزوهای بازار در مورد محدودیت های فیزیکی، ظرفیت گرافیکی، خوانایی و قابلیت اطمینان است. فناوری های صفحه نمایش نازک تر مانند پلاسما و ال سی دی نمایشگرهای آنالوگ حجیم را پشت سر می گذارند و سرانجام حتی صفحه نمایش های نازک تر و روشن تری مانند نمایشگرهای LED و OLED معرفی شدند.

از زمان ظهور اولین بار در اوایل دهه 1980، فناوری صفحه لمسی همچنین با زمان پاسخ سریعتر و اهداف لمسی کوچکتر بالغ شد. امروزه تعدادی فناوری صفحه لمسی وجود دارد که چهار مورد بیشترین سهم بازار را شامل می شوند: خازنی، مادون قرمز، موج آکوستیک سطحی و مقاومتی.

تایید این ادعا پیشرفت های پر شتاب تکنولوژی نمایشگرها است که به سمت محتوا و نرم افزار پیش می رود که موجب راه حل های صفحه نمایشگر مقرون به صرفه، داینامیک و واکنشگرا در بازار شد و فشار مداوم تقاضا و عرضه باعث افزایش تعداد راه حل های دیجیتال ساینیج برای کاربران نهایی شد که همگی برای جلب توجه مردم رقابت می کنند. اثر شبکه باعث تحول بنیادین از استاتیک و فراگیر به دعوت بییشتر کاربران و غنی ساختن محتوا پیش می رود، که توسط فناوری های دستگاه های خارج از صفحه انجام شده بود که عملکردهای تعاملی را به سیستم اضافه می کند: سنسورها، دوربین ها،  Beacons،  RFIDوNFC  خوان، اسکنر و اینترنت اشیاء (IOT) که دستگاههای قابل دسترسی به شبکه را متصل می کند.

فراتر از صفحات لمسی

ظهور فناوری اینترنت، پیشرفت فنی و اتصال سریع به اینترنت، دنیای جدیدی از امکانات را به وجود آورده است. امروزه، مارک ها و سازمان ها در تمام صنایع آرزو می کنند از طریق راه حل های جذاب تر، به یاد ماندنی و مفید برای دیجیتال ساینیج ، توجهات را به سمت خود جلب کنند. به دلیل پیشرفت تکنولوژیکی در راه حل های نمایشگر و سخت افزار، دیجیتال ساینیج امروز چیزی بیش از یک نمایشگر چشم نواز نیست که قبلاً بوده است. دامنه تعاملاتی که می توان روی دیجیتال ساینیج انجام داد به حدی گسترش یافته است که تعریف آن آسان نیست.

Beacons: فرستنده های بی سیم کوچک کم مصرف که از فناوری بلوتوث برای ارسال سیگنال به سایر دستگاه های هوشمند در این نزدیکی استفاده می کنند.

RFID /NFC: از نظر مفهومی با فناوری Beacons مشابه است. در اینجا، از زمینه های الکترومغناطیسی برای شناسایی خودکار و ردیابی برچسب های متصل به اشیاء استفاده می شود.

سنسورها : هر دستگاه، ماژول یا زیر سیستم که هدف آن تشخیص وقایع یا تغییر در محیط و ارسال اطلاعات به فناوری دیگر است.

تشخیص گفتار : هر سرویس مشابه Siri ، Alexa یا دستیار Google

اینترنت اشیاء (IOT) : دستگاه های فیزیکی و اشیاء روزمره متصل به اینترنت.

اشیا سه بعدی : با استفاده از نمایشگرهای تعاملی ساخته شده خاص که می توانند رنگ ها، اشکال و سایر خصوصیات فیزیکی اشیاء که در آن نمایشگرها قرار گرفته اند را مشاهده کنند.

تشخیص چهره : نرم افزار دوربین محور که می تواند سن، جنسیت، جلب توجه و موارد دیگر را شناسایی کند.

نرم افزار حد مجاز را تعیین می کند

پیشرفت فناوری صفحه نمایش و فناوری درک ما از نقش ها و قابلیت های دیجیتال ساینیج تعاملی را تغییر می دهد. جعبه ای پر از ابزارهای جدید و مفید به ما پیشنهاد می شود. اما بگذارید تصور کنیم که در واقع نمی توانیم آن را باز کنیم.. این جعبه امیدوار کننده ناگهان از دسترس خارج می‌شود. فناوری های سخت افزاری بدون نرم افزار مناسب دقیقاً همان جعبه هستند. برای اینکه صفحه ها و دستگاه ها در بدنه ای به نام دیجیتال ساینیج کار کنند ، باید تمام سیستم ها یکپارچه شوند تا به درستی کار کنند. اینجاست که نرم افزار نقشی را ایفا می کند که توانایی و حد واقعی یک راه حل دیجیتال ساینیج تعاملی را تعیین می کند. جنبه تعاملی غیر نرم افزاری دیجیتال ساینیج تقریبا غیرقابل تصور است که به ما امکان می دهد بسته به ظرفیت هر پلتفرم نرم افزاری، درجات مختلف ایجاد کنیم.

به طور گسترده ، نرم افزار دیجیتال ساینیج تعاملی چهار عملکرد اصلی تشکیل شده است :

  • تولید محتوا
  • اجرای پروژه و مدیریت محتوا
  • همکاری
  • تجزیه و تحلیل

نکته کلیدی : یک راه حل ایده آل نرم افزار دیجیتال ساینیج تعاملی دیجیتال باید برآورده کند :

قابلیت همکاری : امکان ادغام سخت افزارهای مختلف در یک کل واحد و هماهنگ.

توسعه پذیری : امکان برقراری ارتباط چابک و انعطاف پذیر داده های خارجی.

آزادی خلاقانه : کاربران را قادر می سازد تا هر چیزی را پیکربندی، انیمیت و طراحی کنند.

قابلیت استفاده : به هر کسی امکان می دهد تا سیستم را به راحتی و کارآمد ایجاد و مدیریت کند.

اندازه گیری : جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل برای درک بهتر و ارزیابی کردن.

تاریخچه دیجیتال ساینیج گذار از نمایش اطلاعات صرف به محتوای جذاب و شخصی را تجربه کرده است. با وجود پلتفرم های فراوان در بازار که سعی در جلب رضایت مشتری و رضایت کاربران دارند، مهم است که اذعان کنیم که تغییر دهنده بازی جدید، نرم افزار مناسبی را انتخاب می کند که ویژگی های ذکر شده در مطالب بالا را ارائه می کند. اگر محتوا پادشاه است، پس نرم افزار سلطنت است !

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top