Loading...

افزایش توجه مخاطب با استفاده از دیجیتال ساینیج – بخش اول

نحوه استفاده از دیجیتال ساینیج برای افزایش درگیر شدن مخاطبان

در این مطلب به بررسی چگونگی بهبود تعامل مخاطبان با دیجیتال ساینیج می پردازد. مشارکت مخاطبان برای هر سازمان، امروزه بسیار مهم است. نه تنها ارتباط با عموم مردم یا مشتریان بلکه افرادی که در آنجا نیز کار می کنند. کارمندانی که مشغول کار هستند کمتر به دنبال شغل دیگری هستند که احتمالا نیاز به ابتکار و خلاقیت بیشتری دارد، بیشتر کار می کنند و ساعات کاری طولانی تری دارند و احساس رضایت و خوشبختی می کنند. در گذشته این گونه بود که صاحبان کسب و کار تنها کاری که لازم بود انجام دهند، داشتن حقوق کافی و یک دفتر کار برای شاد نگه داشتن کارکنان بود اما دیگر این کافی نیست. در حقیقت، امروز بیشتر کارکنان می گویند که ترجیح می دهند شناخت داشته باشند، مانند آنچه انجام می دهند احساس کنند و در کار، با انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دریافت 10 درصد افزایش حقوق برخوردار شوند.

بسیاری از این تغییر در فرهنگ سازمانی به دلیل انتظارات از نسل جدید است که اکنون بزرگترین بخش نیروی کار و آماده به خدمت تا سال 2025 است که بیش از 75٪ از کل کارمندان در همه بخش ها هستند. و فراموش نکنیم که نسل Z درست پشت سر آنها است. و تعامل کارمندان برای کارگران فصلی نیز مهم است. چه کسی نمی خواهد بگوید که کار خود را دوست دارد، حتی عشق، کار خود را دوست دارد؟

یکی از مواردی که تغییر کرده است، تصدیق این است که کیفیت کار به طور مستقیم با کیفیت زندگی گره خورده است. وقتی مردم بیش از نیمی از ساعات بیداری خود را در محل کار یا مسافرت سپری می کنند، کار جزء لاینفک زندگی است. هیج چیز جداگانه نیست و چگونگی گذراندن مردم از آن ساعت ها مهم است. اگر مردم مشغول به کار نباشند، باانگیزه یا خوشحال نمی شوند.

در مورد افرادی که کارمند نیستند، همین اتفاق می افتد. چه تلاش دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت، چه کارمندان و چه  از بازدیدکنندگان در سازمان خود باشید، آنها اکنون انتظار دارند که تجربه متفاوتی از نظر مصرف کننده در تعامل با برند و تسهیلات شما داشته باشند. بنابراین، آنها همچنین باید با ارتباطات پویا و مدرن درگیر شوند.

مطمئناً خوب به نظر می رسد، اما سازمان ها چگونه می تواند مخاطبان خود را جذب کنند؟ یکی از جامع ترین ابزارهای موجود برای ارائه ارتباطات جذاب، دیجیتال ساینیج است. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی نگه داشتن و تعامل با مخاطبان خود در دیجیتال ساینیج آورده شده است.

مخاطبان خود را بشناسید

اگر نمی دانید آنها چه کسی هستند پیام های خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید. پس در مرحله اول، شما باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و برخی از اطلاعات اساسی دموگرافیک را جمع آوری کنید. سن، نژاد، جنسیت، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، شغل و علایق از رایج ترین آنهاست. با این کار هر پیام و طرحی که ایجاد می کنید آگاهانه می سازید. برای درگیر کردن آنها باید با محیط و علایق شخص صحبت کنید.

یک راه عالی برای یادگیری علاقه های شخصی این است که به سادگی سؤال کنید. انجام نظرسنجی های دوره ای ایده خوبی است. فقط یکبار این کار را نکنید زیرا منافع مردم با گذشت زمان تغییر می کند، سئولات باید کوتاه باشند، بیش از پنج سوال. در دیجیتال ساینیج خود با لینک کوتاه در نظرسنجی آنلاین تبلیغ کنید، یا جدول هایی در کنار قلم، پرسشنامه های چاپ شده و جعبه ای برای قرار دادن آنها داشته باشید. فرآیند نظرسنجی را به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری از سازمان در آن شرکت کنند و به تیمی که بیشترین امتیاز را کسب می کند یا شخصی که جالب ترین پیشنهاد را دارد یا چیزی مشابه آن پاداشی تعلق بگیرد.

هدف استراتژیک

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود دارید، مطمئنا خواهید دید که هر ارتباطی هر بیننده ای را درگیر نمی کند. برای هر گروهی پیامی که برای آنها جذاب است تولید کنید و برای هر نوع مخاطبی استراتژی داشته باشید. سپس، آن پیامها را فقط در جایی و هنگامی که معنا می یابد منتشر کنید.

تمام روز به هر نمایشگر اطلاعات ارسال نکنید. درعوض، بهترین مکان را برای جذب مخاطب خاص انتخاب کنید و در اوج دوره های زمانی به آنها پیام دهید. (برای مثال، یادآوری های ایمنی کارخانه را به کارمندان دفتر خود نشان ندهید و هنگامی که همه در ناهار هستند اعلامیه های مهم را منتشر نکنید.)

می توانید پیام های خود را با استفاده از قسمت برنامه ریزی روزانه تغییر دهید و مرتبا طرح بندی خود را روی صفحه نمایش تغییر دهید. فقط با حرکت دادن یک پیام از سمت چپ به راست یک صفحه نمایشگر باعث می شود ظاهر جدیدی پیدا کند. و برای مخاطب خود بیش از حد سربار ایجاد نکنید. یک لیست پخشی که فقط 10 پیام را نمایش می دهد از 10 تلاش برای نمایش 100 پیغام برای مخاطبانی که مشغول هستند بهتر است.

زیبا باش

اگر محتوای دیجیتال ساینیج شما خوب به نظر نرسد، هیچ کس به آن نگاه نمی کند. و اگر کسی به آن نگاه نکند، چگونه می تواند آنها را درگیر کند؟ بهترین و خلاقانه ترین روش ها را برای دیجیتال ساینیج طراحی کنید. از مواردی مانند رنگ، کنتراست، اندازه و مخلوط کردن استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که این موارد چیست، منابع و نکات زیادی در وب وجود دارد. هر روش طراحی شما باید از هر جنبه ی از فیلتر دیجیتال ساینیج شما عبور کند.کل طراحی صفحه، پیام های فردی، متن و تصاویر، فید ها مانند هوا و اخبار، حتی محیطی که صفحه ها در آن قرار گرفته است.

تصاویر بیشتر از متن جذب می کنند و حرکات توجه بیشتری را به خود جلب می کند. کلیپ های ویدئویی کوتاه و انتقال پیام های نرم و صاف مطمئنا باعث می شود افراد حداقل به صفحه نمایش نگاه کنند. سعی کنید برای کمک به محتوای پیام، از طرح و تصاویر استفاده کنید و حواس پرتی ایجاد نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top