Loading...

دیجیتال ساینیج چیست؟ انقلاب تبلیغات دیجیتال

دیجیتال ساینیج چیست؟ انقلاب تبلیغات دیجیتال

چه اتفاقی می افتد که تبلیغات دیجیتالی فراتر از مرزهای تلفن های همراه و رایانه ها رشد می کند و به دنیای واقعی حمله می کند؟ آینده تبلیغات در فضای باز و نقطه فروش در اینجاست و به آن دیجیتال ساینیج گفته می شود. امروز می خواهم همه چیزهایی را که باید در مورد این انقلاب تبلیغاتی آنلاین بدانید به شما بگویم: دیجیتال ساینیج چیست، جدیدترین اطلاعات در مورد چگونگی عملکرد آن و آنچه را که باید هنگام استفاده از آن در نظر بگیرید. بیایید شیرجه بزنیم!

دیجیتال ساینیج چیست؟

دیجیتال ساینیج (همچنین به عنوان دیجیتال ساینیج پویا یا دیجیتال ساینیج چند رسانه ای نیز شناخته می شوند) یک فرمت تبلیغاتی است که مبتنی بر تحویل محتوای دیجیتالی از طریق دستگاه هایی مانند صفحه نمایش، پروژکتور، صفحه لمسی است. به طور کلی، این دستگاه ها در نقطه فروش یا مکان های عمومی قرار دارند و به شرکت اجازه می دهند تا محتوای خود را ایجاد، مدیریت، توزیع و منتشر کند و از مزیت های تبلیغات دیجیتال و تبلیغات خارجی معمولی تر استفاده کند.

بسته به موقعیت مکانی، می توانیم دو نوع اصلی از دیجیتال ساینیج را تشخیص دهیم: فضای باز و فضای داخلی.

1.دیجیتال ساینیج در فضای باز

تبلیغات دیجیتال ساینیج در فضای باز معمولا در اماکن عمومی با هجوم زیاد عبور می شود: یک نمونه برجسته Plaza de Callao در مادرید، جایی که تبلیغات دیجیتالی نمای ساختمان را اشغال می کند. سایر مکانهای محبوب عبارتند از ایستگاه های اتوبوس، پمپ بنزین ، نقاط دسترسی به شهر یا حتی مترو.

راه اندازی یک برنامه تبلیغاتی دیجیتال در فضای باز معمولاً به سرمایه گذاری بسیار زیادی احتیاج دارد، اما در عوض شما دید و آگاهی بسیار خوبی کسب می کنید.

2.دیجیتال ساینیج داخلی

دیجیتال ساینیج داخلی دیجیتال گزینه های بیشتری نسبت به فضای باز دارد. در اینجا نزدیکی و ارتباط شما با مصرف کننده از طریق صفحه نمایش های کوچکتر با گزینه های تعاملی در اولویت قرار دارد.

سرمایه گذاری مورد نیاز برای چنین کمپینی کمتر از دیجیتال ساینیج خارجی است، بنابراین در دسترس شرکت های متوسط ​​تری است. به گفته برخی کارشناسان، این گزینه بیشتر در خرید تأثیر می گذارد، زیرا مصرف کننده در نقطه فروش قرار دارد و بنابراین در شرایطی که منجر به نرخ تبدیل شود، است.

مزایای استفاده از دیجیتال ساینیج

1.یادآوری برند را افزایش می دهد. 80 درصد افرادی که نمایشگر دیجیتال در فضای باز را مشاهده می کنند، این پیام را به خاطر می آورند، بنابراین اگر به دنبال آنها هستید تا در کنار شما بمانند، یک فرمت مؤثر است.

2.تازه و جسورانه است. دیجیتال ساینیج یک فرمت دیدنی است که هنوز هم به عنوان چیز جدیدی درک می شود، حتی اگر سالهاست از آن استفاده شده است. به همین دلیل ابزاری خارق العاده برای برندهایی است که می خواهند با به روز بودن و جسور بودن از رقابت پیروز بیرون بیایند.

3.از هم افزایی ها در نقطه فروش استفاده کنید. همانطور که بازاریابان به خوبی می دانند، تمام تصمیمات خرید منطقی نیستند و بسیاری از آنها در آخرین لحظه انجام می شود. به همین دلیل تأثیرگذاری بر مصرف کننده در نقطه فروش می تواند برای دستیابی به آنها در انتخاب برند شما مهم باشد. با تشکر از تبلیغات دیجیتال پویا در نقطه فروش، ما می توانیم درست در لحظه حساس تصمیم به مصرف کنندگان برسیم.

4.توجه مصرف کننده را جلب کنید. در مقایسه با تبلیغات معمولی در فضای باز، دیجیتال ساینیج توانایی تعجب کاربر و جلب توجه آنها را دارند. بسیار زیاد است که مردم تا 60 درصد بیشتر وقت خود را صرف دیدن یک نمایشگر دیجیتال می کنند تا یک تبلیغ معمولی.

5.تجربه کاربر را در نقطه فروش بهبود می بخشد. چه راهی بهتر برای برقراری یک خط از تعامل با محتوای تعاملی وجود دارد؟ دیجیتال ساینیج می توانند تجربیات منحصر به فردی را ایجاد کرده و کاربر را با به خاطر آوردن خاطرات مثبت به برندسازی تبدیل کنند.

6.تعاملی است. یکی از مهمترین مزیت های دیجیتال در مقابل علائم معمولی این است که به کاربر اجازه می دهد تا با آن گفت و گو برقرار کند. این امر نه تنها تعامل و فراخوان را افزایش می دهد ، بلکه می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد ارتباط کاربران یا برند به ما بدهد.

7.ادغام با شبکه های اجتماعی و دستگاه های تلفن همراه را امکان پذیر می کند. دیجیتال ساینیج، مکان جغرافیایی و تلفن همراه برای یکدیگر ساخته شده اند. اگر کاربران را ترغیب به تعامل با پوسترهای دیجیتالی خود از طریق تلفن های خود کرده و نتیجه را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، از یک منبع عالی ویروس سازی استفاده خواهید کرد.

8.مطالب را می توان در لحظه اصلاح کرد و با مخاطبان و موقعیت های مختلف تطبیق داد. تبلیغات سنتی در فضای باز فضای زیادی را برای تغییر ایجاد نمی کند، زیرا فضاهای X معمولا برای مدت معینی منعقد می شوند و پیام قابل تغییر نیست. از طرف دیگر، با استفاده از دیجیتال ساینیج، تبلیغ کننده قدرت اصلاح مطالب را در لحظه دارد. به عنوان مثال، می توانید صفحه هایی را با اطلاعات مداوم به روز شده یا محتویاتی که بسته به زمان روز تغییر می کند، نمایش دهید و البته، این گزینه به شما امکان می دهد تا به سرعت واکنش نشان داده و پیام خود را تطبیق دهید تا محتویات را بر اساس نتایج بهینه کنید.

انواع مختلف دیجیتال ساینیج

محتوای چندرسانه ای نیز به عنوان بازاریابی محتوا شناخته می شود. این در مورد پخش تصاویر پویا، خلاقانه، سرگرم کننده یا جابجایی در صفحه های تبلیغاتی است. این ممکن است همراه با متن باشد یا نباشد.

انواع مختلفی از محتوا در دیجیتال ساینیج وجود دارد که ارتباط داخلی و خارجی شما را مؤثر می کند:

واکنش مشتری: شبکه های اجتماعی خود را روی صفحه های تبلیغاتی نشان دهید و پیام های مثبتی را که مشتریان برای شما ارسال می کنند، نشان دهد. این یک روش عالی برای تقویت تصویر برند شما است.

تیم هماهنگ: رسالت، چشم انداز و ارزش های سازمان خود را از طریق محتوا در صفحه های واقع در مکان های استراتژیک (دستشویی، کافه تریا و غیره) با کارمندان خود به اشتراک بگذارید، تا همیشه بتوانند آن را ببینند.

انگیزه برای کارمندان: برای تحریک کنجکاوی و علاقه کارگران خود، دستاوردها، اهداف، فروش و KPI را در معرض نمایش بگذارید. با داشتن محتوای Smart Office (گرافیک، جداول، پیشخوان ها و غیره) بر روی صفحه نمایش ها، آنها خود  را به عنوان بخشی از سازمان احساس می کنید و آنها را ترغیب می کنید تا آرزو کنند.

تبلیغات و پیشنهادات: اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی را انجام دهید می توانید اطلاعات دیجیتال ساینیج خود را در مشخصات صفحه محصول، قیمت، سطح سهام و غیره نشان دهید.

صفحه منو: آیا شما بخشی از بخش مهمان نوازی هستید؟ سپس ایده آل است که منوی خود را روی صفحه های تبلیغاتی خود نمایش دهید. طبق تاریخ و ساعت آن را به روز کنید و پیشنهادهای ویژه خود را برجسته کنید.

قالب های از پیش طراحی شده: برخی از نرم افزار های دیجیتال ساینیج دارای الگوهای پیچیده ای هستند که شامل فیلم ها، ابزارک ها و تصاویر هستند که می توانید برای ایجاد محتوای متنوع، کامل و کاربردی متناسب با هویت شرکتی خود استفاده کنید.

محتوای شخصی: پرونده های خود را، اعم از فیلم ها، فایلهای PDF، ارائه های پاورپوینت یا فیلم های  یوتیوب را اضافه کنید. در کانال خود می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید!

سرگرمی و تلویزیون زنده: آیا یک کلینیک خصوصی دارید؟ آیا مشتریان شما در اتاق انتظار حوصله شان سر می رود؟ همیشه گزینه ای برای سرگرمی با پخش اخبار، قرار دادن کارتون برای افراد کوچک یا مطالب با داده های جالب وجود دارد.

مسیریابی: به معنای واقعی کلمه “راه را پیدا کنید”. راهنمایی مشتریان خود را به مقصد خود راهنمایی کنید. اگر یک دفتر با طبقات زیادی دارید، می توانید با قرار دادن یک نقشه تعاملی روی آن، امکانات شرکت خود را در کدام طبقه قرار دهید.

برنامه حمل و نقل: برای مدارس، دانشگاه ها، موزه ها، و غیره در مورد جدول زمانی حمل و نقل عمومی، به علاقه مندان آنها را اطلاع دهید. همچنین می توانید رویدادهای مهمی را نشان دهید که مدارس و دانشگاه ها در آن شرکت خواهند کرد.

دوربین زنده: آنچه را که بین دفاتر شما اتفاق می افتد با استفاده از فیلم زنده روی صفحه به اشتراک بگذارید.

همانطور که می بینید بسته به اهداف خود بسته های متنوعی وجود دارد. تخیل محدودیتی ندارد، اگر ایده دارید، از آن استفاده کنید!

برخی از حقایق جالب در مورد دیجیتال ساینیج

آماده بیشتر دانستن هستید؟ “استودیوی  دیجیتال ساینیج سالانه IV” شامل اطلاعات زیادی در مورد تأثیر دیجیتال ساینیج پویا است. در اینجا برخی از مهمترین نتایج آورده شده است:

  • رسانه های فضای باز از سطح بالایی از شناخت کاربران برخوردار هستند. مشهورترین آنها نرده ها و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین پشتیبانی در ایستگاه های اتوبوس است.
  • اگرچه فرمت های فضای باز بیشتر با فرمت غیر دیجیتال همراه است، 3 از 4 کاربر ادعا می کردند که آنها را با فرمت دیجیتال نیز دیده اند.
  • در مورد نتایج در فضای باز، 41 درصد از این محتویات انگیزه یا تحت تأثیر برای انجام خرید و 34 درصد کاربران را به فکر کردن درباره محصول یا برند تبلیغ شده اند.
  • از نظر رسانه های داخلی، پوسترها به یاد ماندنی ترین قالب برای 9 از 10 کاربر و پس از آن صفحه نمایش (با دانش حدود 50 درصد از کاربران) است.
  • همزیستی بین قالبهای دیجیتال و غیر دیجیتال در داخل خانه بیشتر از بیرون از خانه است.
  • 70 درصد از کاربران تبلیغات دیجیتال را در نقطه فروش ترجیح می دهند.
  • 66 درصد از پاسخ دهندگان تاکنون با پشتیبانی دیجیتال در تعامل بوده اند. متداول ترین روش برای این کار کدهای QR /BIDI و رسانه های اجتماعی است.
  • در مؤسساتی که از نمایشگرهای پویا استفاده می کنند، آنچه که بیشترین ارزش را دارد، داشتن یک فروشگاه تعاملی و به دنبال آن امکان خرید از طریق صفحه لمسی است.

برای موفقیت با استفاده از دیجیتال ساینیج چه باید در ذهن داشته باشیم.

در آخر، می خواهم این نکات کلیدی را برای انجام یک کارزار تبلیغاتی دیجیتال در فضای باز به شما ارائه دهم:

اول از همه، در مورد اهداف خود تأمل کنید. موفقیت برنامه های دیجیتال مانند هر برنامه بازاریابی، تا حد زیادی به برنامه ریزی مناسب بستگی دارد. با کمپین خود می خواهید به چه اهدافی برسید؟ مخاطبی که برای رسیدن به آن نیاز دارید چیست؟ تبلیغات دیجیتالی خارجی چگونه با سایر استراتژی شما سازگار است؟

سخت افزار و نرم افزار مناسب را انتخاب کنید. عامل اصلی برای در نظر گرفتن یک انتخاب خوب، موقعیت مکانی است. وقتی صحبت از سخت افزار می شود، به یک پخش کننده محتوا و یک صفحه نمایش دیجیتال نیاز دارید.

برای کمپین های دیجیتال ساینیج در فضای باز، باید چندین عامل محیطی را در نظر بگیرید. اول، شما باید بدانید که آیا صفحه نمایش تابش مستقیم خورشید را دریافت می کند، زیرا به محتوا نیاز دارید که همیشه قابل مشاهده باشد. شما همچنین باید شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید، زیرا بسته به آن به انواع مختلفی از محافظت از صفحه نمایش ها نیاز خواهید داشت و سرانجام، شما همچنین باید از آنها در برابر خرابکاری های احتمالی محافظت کنید.

از نظر کمپین های دیجیتال ساینیج در داخل خانه، مهمترین عامل در نظر گرفتن موقعیت مکانی است. شما باید مکان هایی را که مصرف کنندگان در آن تبلیغ می کنند مطالعه کنید، تا صفحه ها را ببینند اما آنها را یک مزاحمت قلمداد نکنند. به دنبال یک حد مطلوب برای تشویق تعامل و البته جلوگیری از صفحه های با کیفیت پایین باشید.

محتوا پادشاه است. دقیقاً همانطور که به استراتژی بازاریابی محتوای آنلاین خود اهمیت می دهید ، باید در مورد آنچه که می خواهید در صفحه نمایش خود ارائه دهید نیز با دقت فکر کنید. بسیاری از برندها با ترکیبی از محتوای تبلیغاتی و آموزنده شرط می بندند، اما به هر حال شما باید ارزش را به کاربران ارائه دهید.

مراقب زمان قرار گرفتن در معرض باشید. دیجیتال ساینیج تجربیات زودگذر را ارائه می دهند، بنابراین جستجوی همگام سازی با کاربر بسیار مهم است. در قالب های فضای باز، که در مکان های عبور قرار داده شده است، بسیار مهم است که بتوانید پیام خود را در زمانی که کاربر شاهد آن است، منتقل کنید. به عنوان مثال، اگر رهگذران فقط 15 ثانیه در آن منطقه بگذرانند، قرار دادن صفحه نمایش با فیلم یک دقیقه ای بی فایده است. در قالب های داخلی می توانید از طریق تجربیات تعاملی به دنبال افزایش زمان قرار گرفتن در معرض کاربر باشید.

مطمئنا این مقاله به شما کمک کرده است تا بهتر بدانید دیجیتال ساینیج چیست و چگونه می توانید آن را در استراتژی بازاریابی آنلاین خود پیاده سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top