Loading...

طراحی صفحه های لمسی خلاقانه

ما در جهانی زندگی می کنیم که انتظار دارد هر نمایشگر تعاملی باشد. با این حال، چالش بسیار واقعی یافتن تولید کننده صفحه نمایش لمسی وجود دارد که بتواند به نوآوری در طراحی رابط کاربر کمک کند.

ما در جهانی زندگی می کنیم که انتظار دارد هر نمایشگر تعاملی باشد. هنگامی که کودک به یک صفحه نمایش در یک مرکز خرید نزدیک می شود ، به طور غریزی آن را لمس می کند و اگر واکنشی نشان ندهد تعجب می کنند. صفحه های لمسی اکنون بخشی طبیعی از زندگی روزمره ما هستند، از تلفن های هوشمند و تبلت ها گرفته تا ماشین های تهیه بلیط و اعلام حضور در سلف سرویس. با وجود همه گیر بودن، بسیاری از طراحان محصولات و صنایع هنوز از صفحه نمایش لمسی عمومی در طراحی خود استفاده می کنند.

ترس از هزینه بالای ابزار و عدم انعطاف پذیری در مورد نمونه سازی. آنها می توانند محصولی را طراحی کرده و یک پنل لمسی مستطیلی شکل و عمومی انتخاب کنند، در صورت وجود مزایای مشخص در انتخاب بعضی اوقات راه حل دقیقا متناسب با برنامه، چه از نظر شکل ظاهری و چه از نظر عملکرد ، وجود دارد. با این حال، چالش بسیار واقعی یافتن تولید کننده صفحه نمایش لمسی وجود دارد که بتواند به نوآوری در طراحی رابط کاربر کمک کند. شما به شریکی نیاز دارید که بتواند سریعا نمونه های اولیه را بدون هزینه های بالای مهندسی اولیه یا حداقل مقدار سفارش منعکس کننده بالا تولید کند. یکی که می تواند با شما همکاری کند تا نیازهای منحصر به فرد پروژه شما را درک کند و سپس یک رابط لمسی سفارشی را پیشنهاد دهد، که نه تنها برای افزایش تجربه کاربر طراحی شده بلکه در برنامه انتخاب شده نیز بدون نقص کار می کند.

محیط را در نظر بگیرید

وقتی محصول شما برای استفاده در فضای باز و بدون نظارت ساخته می شود ، عناصر خاصی از طراحی صفحه لمسی چالش برانگیز می شوند. تهدید آب و هوای بد و خرابکاری شیشه ضخیم تری را می طلبد، که می تواند در هنگام استفاده از پنل های لمسی خازنی معمولی مسئله ای برای پاسخگویی باشد. محصول کلی باید از همان ابتدا با صفحه نمایش لمسی به عنوان یک عنصر اصلی سیستم طراحی شده باشد. “روشن کردن” یک صفحه لمسی نامناسب به عنوان فکر بعدی، این خطر را افزایش می دهد که در معرض قرار گرفتن در دستگاه سلف سرویس شما به درستی کار نمی کند. آب باران، آلودگی سطحی و غیره

همچنین باید نیازی را که محصول شما برای برآوردن طراحی کرده و تأثیر آن بر صفحه لمسی را بررسی کنید. برای مثال برای مصارف صنعتی یا پزشکی ، صفحه لمسی باید بتواند با دستهای دستکش شده به طور مطمئن کار کند.

بهداشت و نظافت

در دنیای پسا همه گیر کرونا، هر سطحی که توسط چندین کاربر لمس شود ممکن است یک مسئله باشد. چگونه اطمینان می دهید افراد به تعامل با صفحه لمسی با خیال راحت ادامه دهند؟

اگر یک صفحه لمسی به عنوان بخشی از پروژه شما برنامه ریزی شده است ، باید سعی کنید صفحه نمایش کاملا مسطح بر روی محصول و بدون شکاف یا مناطق برجسته طراحی شده باشد، که می تواند منجر به به دام افتادن خاک ، گرد و غبار و میکروب های بالقوه مضر شود. همچنین تمیز کردن صفحه سخت تر می شود.

محصولی که از همان ابتدا با صفحه لمسی مناسب طراحی شده است، به راحتی پاک می شود. همانطور که در نکته بالا، صفحه باید بتواند ورودی از دست دستکش شده را ثبت کند و در برابر ضد عفونی کننده های شدید و شستشو مقاوم باشد.

هدف مورد نظر چیست؟

آیا محصول شما توسط یک کاربر نهایی استفاده می شود یا مانند یک صفحه سفید تعاملی برای استفاده تجاری، آیا نیاز به پاسخگویی همزمان به چندین ورودی از چندین کاربر دارد؟

باز هم، این باید از همان ابتدا پروژه به طور کلی در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است نصب یک روکش چند لمسی به صورت نگاه به گذشته با برخی از انواع نمایشگرها کار نکند. سنسور لمسی و پنل زیرین باید با هم و در مرحله طراحی در نظر گرفته شوند و سپس فرم، تناسب و عملکرد آنها در یک مدل نمونه اولیه یکپارچه آزمایش شود.

قابلیت دسترسی را فراموش نکنید

یک چالش جدید برای طراحان سیستم های سلف سرویس تطبیق انتظار فناوری لمسی با چالش واقعی ارائه دسترسی عادلانه برای هر کاربر بالقوه است. بنابراین ، اگر محصولی در نظر گرفته شده است که شامل صفحه نمایش لمسی است، باید اطمینان حاصل شود که این فناوری می تواند توسط همه، از جمله کاربران معلول و کم بینا ، مورد استفاده قرار گیرد. این اضافات یا عناصر سفارشی باید در مرحله طراحی و نمونه سازی به جای نگاه به گذشته برنامه ریزی و آزمایش شوند و به همین دلیل محلول لمسی صحیح باید در اوایل چرخه طراحی محصول انتخاب شود.

خوشبختانه در صورت انتخاب فناوری صفحه لمسی مناسب ، هیچ یک از این چالش ها غیرقابل عبور نیستند. زمانی که به لطف کمترین مقدار سفارش و طراحی های غیر قابل انعطاف ، یک نمونه از صفحه لمسی با مشکل تولید نمونه اولیه از طراحان محصول روبرو می شد، در سالهای اخیر فناوری و قابلیت لمس خازنی پیش بینی شده بسیار پیشرفت کرده است.

نمونه های اولیه صفحه نمایش لمسی را می توان در طی چند روز یا چند هفته و بدون هیچ گونه حداقل و کمترین هزینه ای در اختیار طراحان محصول قرار داد، به آنها انعطاف پذیری و آزادی لازم برای ایجاد راه حل های منحصر به فرد را می دهد و به سرعت به ذینفعان و مشتریان بالقوه آزمایش و نشان می دهد.

شریک صفحه لمسی همچنین باید آماده باشد تا در آغاز پروژه با تیم طراحی شما مشورت کند، به آنها کمک می کند تا چالش ها و راه حل های بالقوه را با توجه به برنامه و محیط درک کنند.

یک طراح ممکن است با یک ایده شروع کند و سپس یک رندر سه بعدی ایجاد کند،  اما فقط با آزمایش یک نمونه اولیه واقعی و فیزیکی می توان ایده را تأیید کرد و به مشتری ارائه داد.

اکنون دیگر نیازی نیست که طراحان پروژه خود را به پنل های لمسی ساده یا نامناسب محدود کنند،  آنها می توانند به ایده ها و مفاهیم خود سلطنت بدهند و شروع به بررسی امکانات بی حد و حصر جدیدترین فن آوری های صفحه لمسی خازنی پیش بینی شده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top