Loading...

تصویرسازی سه بعدی، تجربه های بدون نیاز به لمس

با نگرانی در مورد انتقال ویروسی در بالاترین سطح خود ، مشتریان ترجیح می دهند هیچ سطح مشترکی را لمس نکنند. اما چگونه انتظار می رود کیوسک های صفحه لمسی و دیجیتال ساینیج بدون تماس باقی بمانند؟ فناوری تصویرسازی سه بعدی، تا حدود زیادی، این چالش بدون نیاز به لمس را حل خواهد کرد. تردیدی نیست که زندگی بعد از ویروس کرونا برای همیشه تغییر می کند. در بسیاری از کسب و کارها، یکی از بارزترین تغییرات نحوه تعامل مشتریان با صفحه های لمسی است. اصرار مصرف کننده بر فناوری بدون نیاز به لمس در حال افزایش است. در سوپرمارکت ها، خرده فروشان بزرگ، فرودگاه ها، بیمارستان ها و رستوران ها از هر شکل، اندازه و رده، مردم خواستار یک تجربه بدون تماس هستند.

یک مطالعه موسسه تحقیقاتی CapGemini در می 2020 در مورد تجربه مشتری بدون تماس نشان داد که 84 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده انتظار دارند که در هنگام بحران ویروس کرونا استفاده از فناوری های بدون نیاز به لمس را افزایش دهند تا از تعاملات نیاز به تماس فیزیکی جلوگیری کنند. پنجاه و پنج درصد از این مصرف کنندگان حتی پس از پایان بحران انتظار دارند از فناوری های بدون نیاز به لمس استفاده کنند.

با نگرانی در مورد انتقال ویروسی در بالاترین سطح خود، مشتریان ترجیح می دهند هیچ سطح مشترکی را لمس نکنند. اما چگونه انتظار می رود کیوسک های صفحه لمسی و دیجیتال ساینیج بدون لمس باقی بمانند؟

فناوری تصویربرداری سه بعدی، تا حدود زیادی، این چالش بدون نیاز به لمس را حل خواهد کرد. از شناسایی چهره گرفته تا سفارش و پرداخت بدون نیاز به لمس، دوربین های سه بعدی کوچک و ارزان قیمت باعث رشد کیوسک ها می شوند، هم در دنیای امروز و هم در دنیای بعد از ویروس کرونا.

پذیرش جهانی

تشخیص چهره روش رایج مشتری در سراسر کره زمین است و در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا می کند. در همان مطالعه، 52 درصد از مصرف کنندگان گفتند که تشخیص چهره را برای احراز هویت در فروشگاه های خرده فروشی، بانک ها، فرودگاه ها و دفاتر در طی ویروس کرونا ترجیح می دهند.

فناوری تشخیص چهره سه بعدی با دقت در کسری از ثانیه افراد را تأیید می کند. این از خواسته های مشتری برای سرعت و دقت پشتیبانی می کند، به ویژه در محیط های شهری و یا سرویس های سریع که افراد خواهان خدمات با سرعت بالا هستند. همچنین لمس مورد نیاز برای پین ها یا حتی تطبیق اثر انگشت را از بین می برد.

سفارش بدون نیاز به لمس با ردیابی چشم و یا “اشاره روی هوا” (air pointing) فعال می شود. با استفاده از این روش ها، مشتریان می توانند به همان سرعت با صفحه لمسی سفارش دهند. ردیابی نگاه چشم فقط به یک نگاه پایدار و جهت دار احتیاج دارد، در حالی که “اشاره روی هوا” با حرکات دست انجام می شود. منحنی های یادگیری (learning curves) کوچک هستند و یا وجود ندارند.

پرداخت ها شاید محبوب ترین نوع استفاده  باشد. با یک دوربین سه بعدی نیازی به باز کردن کیف پول یا حتی دسترسی به تلفن هوشمند نیست. هنگامی که هویت شخص تأیید شد ، اشاره/ ردیابی کردن، مشتری را قادر می سازد تا خرید خود را با استفاده از حساب اعتباری یا بدهی انجام دهد.

مشتری چگونه سود می برد

فناوری سه بعدی بدون نیاز به لمس نه تنها مانع گسترش ویروس می شود بلکه تجربه مشتری را نیز بهبود می بخشد. این تکنولوژی از سفارش گیری سریع تر پشتیبانی می کند (به عنوان مثال مشتریان می توانند به سرعت یک سفارش دلخواه یا قبلی را تکرار کنند) و وفاداری را از طریق پیشنهادات مبتنی بر تأیید ، کوپن ها و تبلیغات و همچنین تنظیمات شخصی یاد گرفته شده از طریق معاملات گذشته افزایش می دهد. علاوه بر این، سه بعدی می تواند پیشگیری از دست دادن را بهبود بخشد. کلاهبرداری، سرقت و خریدهای زیر سن قانونی اغلب می توانند از این طریق تأیید، مسدود شوند.

عملی و ایمن

به کوچکی  یک باتری، دوربین های سه بعدی گرانتر از یک دوربین دو بعدی خوب نیستند. این نرم افزار پشتیبانی کننده، امنیت مالی را از طریق یک مدل ریاضی رمزگذاری شده ارائه می دهد که افراد را با یک رشته دیجیتالی پیچیده تأیید می کند نه با هویت شخصی.

تشخیص چهره ضد حقه و فوق العاده قابل اعتماد است. با وجود تغییر در موهای صورت، آرایش، مدل ها یا رنگ موها یا لباس های سر، به دقت مشتریان را تأیید می کند. این فناوری هندسه دقیق خطوط صورت را بدون تأثیر نور یا حتی نیاز به دوربین رنگی ، مدلسازی می کند.

این تکنولوژی قبل تر در سراسر آسیا رایج بوده است و مشتریان  با “ورود به سیستم” صورت راحت هستند ، نه تنها به دلیل سرعت و دقت بسیار زیاد ، بلکه همچنین به این دلیل که مردم برای انجام خرید به تلفن های هوشمند خود احتیاج ندارند (و همچنین مجبور نیستند برنامه ای را  دانلود کنند).

با کمترین هزینه و تلاش ، فروشندگان می توانند کیوسک ها را با فناوری سه بعدی ارتقا دهند تا تجربه ای بدون لمس ایجاد کنند. نصب کننده ها همچنین می توانند ساعت های زمانی کارمندان را با استفاده از سه بعدی اصلاح کنند تا قابلیت تشخیص چهره را داشته باشد. این راه حل علاوه بر از بین بردن سایه تصویر، به کارمندان کمک می کند تا در بررسی محل کار احساس بهتری داشته باشند زیرا آنها متوجه می شوند شرکتشان از طریق روش های بدون تماس ، از آنها محافظت می کند.

از همه بهتر ، دستیابی به فناوری دوربین سه بعدی از طریق بودجه حمایتی برای کسب و کارها آسان است. چه برای یک زنجیره بزرگ و سراسری و چه برای یک تجارت کوچک ، فناوری سه بعدی عملی و مقرون به صرفه است.

با ادامه تغییر جهان ، کسب و کارها برای ادامه رقابت به فناوری بدون تماس نیاز خواهد داشت. دوربین های سه بعدی به ایمن و سالم نگه داشتن مشتری کمک می کنند. آنها به مراجع اطمینان می دهند که سازمان به فکر سلامتی آنها است. آنها همچنین با سرمایه گذاری ناچیز، داده های بیشتری را فراهم می کنند ، از قابلیت های بیشتری پشتیبانی می کنند و سطح بالاتری از امنیت را تضمین می کنند.

ویروس کرونا ممکن است شیوه زندگی ، کار و خرید مردم را برای همیشه تغییر دهد. اما با تصویرسازی سه بعدی، طراحی کیوسک با واقعیت جدید ما مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top