Loading...

اکواریوم غول پیکر سئول بزرگترین دیجیتال ساینیج آنامورفیک در جهان

سئول میزبان بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش تبلیغاتی درسراسر کشور کره‌‌جنوبی است. این صفحه‌نمایش بزرگ که پیش‌تر به‌دفعات طرح‌های ویژه‌ای داشته و مدنظر قرار گرفته است، امروزه ظاهری شبیه به آکواریومی بزرگ دارد. در این آکواریوم بزرگ، موجی عظیم از اقیانوس را شاهد هستیم که ابزارهای رایانه‌ای شبیه‌سازی کرده‌اند و بسیار واقعی به‌نظر می‌رسد.

وقتی از زاویه خاصی مشاهده می شود، صفحه مستطیل این تصور را ایجاد می کند که موج غول پیکر دارای حجم است. این پروژه از آغاز تا پایان چهار ماه طول کشید، از جمله سه ماه کار طراحی دیجیتال.

D’strictبه‌منظور ساخت آکواریوم نوآورانه‌اش از بیلبورد تبلیغاتی بزرگی استفاده کرده که در بخش بیرونی یکی از ساختمان‌های حاضر در کوئکس قرار گرفته است. کوئکس محل نمایشگاه‌های دائمی سئول است و همه‌ساله همایش‌های بزرگ متعددی در آن برگزار می‌شود. به‌علاوه از کوئکس به‌عنوان یکی از مراکز خرید بزرگ‌ کره‌جنوبی یاد می‌کنند که در منطقه‌ی گانگنام قرار گرفته و معمولا بازدیدکننده‌ی بسیار زیادی دارد و همواره شلوغ است. محلی که آکواریوم D’strict در آن جای گرفته، گاهی اوقات با نام میدان K-Pop هم شناخته می‌شود.

امواج خلق‌شده‌ی D’strict در حال خروش هستند و آرام‌ و ‌قرار ندارند؛ به‌همین‌دلیل، ممکن است در نگاه اول ترسناک به‌نظر بیایند. D’strict می‌گوید برای خلق این اثر به‌یاد‌ماندنی به تکنیک‌ خطای ادراکی آنامورفیک روی آورده است تا کاربر حس کند در حال تماشای امواج واقعی است. البته نحوه‌ی طراحی اثر به‌گونه‌ای است که تنها از زوایایی خاص حس اصلی را منتقل می‌کند. این یعنی اگر از زوایایی دیگر به آن نگاه کنید، واقع‌گرایانه‌بودنش از بین می‌رود و نمی‌تواند به هدفش برای القای خطای ادراکی به شما دست یابد.

ساختمانی که اثر جدید D’strict روی آن قرار گرفته، به تعداد درخورتوجهی از نمایشگرهای هوشمند باکیفیت LED مجهز است که درکنار یکدیگر می‌توانند نوعی تصویر یکپارچه به‌نمایش بگذارند. نحوه‌ی چینش نمایشگرها به‌گونه‌ای است که انگار با نمایشگری غول‌پیکر طرف هستیم؛ اما حقیقت این است که این نمایشگر غول‌پیکر خود متشکل از چندین نمایشگر کوچک‌تر است. این نمایشگر بزرگ ۸۰/۱ متر طول و ۲۰/۱ متر ارتفاع دارد. انجام محاسبات ساده‌ی ریاضی به‌ ما نشان می‌دهد نمایشگر غول‌پیکرِ نهایی درمجموع مساحتی معادل ۱،۶۲۰ مترمربع دارد که عددی درخورتوجه است. گفته می‌شود نمایشگر بزرگ  LED را سامسونگ ساخته‌ است و درحدود ۳۱ هزار ماژول نمایشگر LED را شامل می‌شود. هریک از این نمایشگرهای کوچک‌تر از وضوح ۷،۸۴۰ در ۱،۹۵۲ پیکسل پشتیبانی می‌کنند.

برخی افراد از ساختمانی که در کوئکس قرار گرفته، به‌عنوان نسخه‌ی کره‌ای میدان ساعت نیویورک یاد می‌کند؛ زیرا این ساختمان معمولا ازطریق نمایشگرهای بزرگ LED تبلیغات پخش می‌کند و موسیقی‌های ژانر پاپ کره‌ای را نمایش می‌دهد. این ساختمان در شب جذابیت بصری بسیار زیادی دارد. صفحه‌نمایش به‌کاربرده‌شده روی این ساختمان بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش کره‌‌جنوبی به‌حساب می‌آید؛ اما بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش دنیا نیست. لقب بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش دنیا امروزه دراختیار صفحه‌نمایشی است که در پارک صنعتی شهر سوژو چین قرار دارد که مساحتی بالغ‌بر ۱۶٬۰۰۰ مترمربع را دربر می‌گیرد.

https://www.aparat.com/v/wglPS

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top